A marketingtevékenységünk megszervezésének módszertani megközelítései Bakó Krisztián online marketing specialistával

A Magyar gazdaság reformjának kezdetével megnőtt a marketing és a marketingkutatás népszerűsége a tudósok és a gyakorlati szakemberek körében.
A Magyar vállalkozásoknál elkezdték újraéleszteni a marketing osztályokat, és kezdett kialakulni az üzleti oktatás rendszere, amelyben nagy figyelmet fordítanak a marketingelméletre.
A marketing iránti igény a Magyar cégek körében is növekszik jelenleg, amiatt, hogy sokuk számára a termelés növekedésének fő korlátját a hatékony vásárlói kereslet hiánya jelentette, és egyre több Magyar vállalkozó dolgozik telített piacon.
Ezért a központosított erőforrás-elosztási rendszer felszámolása következtében a hírhedt forráshiány, amely megfosztotta a vállalkozást a termelés gyors szerkezetátalakításának lehetőségétől, jelentősen meggyengült, s talán gyakorlatilag megszűnt.
A marketing világos cselekvési perspektívával ruházza fel a vállalkozást, melynek eredményeként ügyes felhasználásával a vállalkozásunk gazdasági mechanizmusa gördülékenyen és célirányosan kezd működni, és a munkacsoport egésze, egyes tagjai impulzusokat kapnak a kreatív tevékenységhez.
Bakó Krisztián a marketing megfelelő használatával a jelenlegi munka a végső célok elérését célzó stratégiai erőfeszítések szerves részévé válik, nem pedig a jelenlegi körülmények által diktált tevékenység, amelynek következtében egy ilyen vállalkozás tevékenysége önellátó jelleget kap, elveszti erejét.
A sikeres üzlet korunkban a piac folyamatos tanulmányozását és trendjeinek feltárását jelenti, ezért a folyamatosan változó piaci környezetben a marketing komplex eszközeinek alkalmazása a vállalat sikerének és versenyképességének előfeltétele, hiszen használata lehetővé teszi hogy a vállalat a fogyasztók igényeire összpontosítva előnyös versenyhelyzetet foglaljon el.
Az Angel Moletti De Luxe esküvői ruhaszalon marketingtevékenységének szükségességét a következők határozzák meg:
a szervezetek közötti szabad verseny megléte;
lehetőség a vásárlóknak arra, hogy különböző gyártóktól hasonló árukat és szolgáltatásokat válasszanak;
a fogyasztók jó ismerete az egyéb elérhető árukról és szolgáltatásokról;
· a szervezet céljai, amelyek mérhető kifejezésekkel fejezhetők ki.
A marketing a szervezet válaszaként jön létre és létezik a szabad piaci verseny körülményei között, a vevők viszonylagos választási szabadsága mellett.
A marketing tevékenység célja nálunk, az esküvői ruhaszalonban:
1) marketing elemzéshez és tervezéshez a potenciális vásárlók csoportjainak későbbi azonosításával;
2) áruk előállítása vagy releváns szolgáltatások nyújtása e célcsoportok számára;
3) a szervezet tevékenységeinek összehangolása a legelőnyösebb piaci pozíció elérése érdekében;
4) az üzletvitel ellenőrzésének módjainak meghatározása előre meghatározott céloknak megfelelően.
A marketingmenedzsment legfontosabb feladata, hogy a vállalkozás egy vagy több célpiacán befolyásolja a kereslet szintjét, idejét és jellegét.
A leghatékonyabb keresletkezelés megköveteli, hogy az Angel Moletti De Luxe menyasszonyi ruhaszalon ügyfélközpontú legyen, és szisztematikusan alkalmazza a marketingtechnológiákat és eszközöket.
A marketingkutatáshoz folyamodó szakembernek kellően ismernie kell sajátosságainkat ahhoz, hogy elérhető áron juthassanak hozzá a szükséges információkhoz.
Ne csak jelenlegi pozíciónk megtartása, ügyfeleink megtartása érdekében kell a marketingkutatás, hiszen más rések meghódítása és új fogyasztók vonzása is célunk.
A legnagyobb léptékű marketingkutatásnak tekinthetők:
– a környező marketingkörnyezet ígéretes lehetőségeinek és potenciális veszélyeztető tényezőinek elemzése;
– Piacszegmentáció végrehajtása;
– kapacitásának meghatározása;
– a versenyelőnyök és gyengeségek elemzése a vállalat tevékenységében.
Jelen Bakó Krisztiánnal együtt működve célunk a marketingkutatás módszertanának és szerveződésének tanulmányozása, a megszerzett elméleti ismeretek gyakorlati kutatáshoz való alkalmazása.
· a marketingkutatás megszervezésének elméleti és módszertani alapjainak elemzése;
· marketingkutatás az esküvői szolgáltatások piacáról Magyarországon;
· Ajánlások kidolgozása az „Esküvői hagyományok” cég számára a cég erősségeinek erősítésére.
A kutatás tárgya: az esküvői szolgáltatások piaca Magyarországon.
A marketingszervezés módszertani megközelítései tevékenységek
A marketingkutatás fogalma és funkciói
A marketing, mint tevékenysége eredményességének eszközeként betöltött szerepe a következő területeken határozható meg: egyrészt a marketingszolgáltatások feltárják az esküvői szolgáltatások piacán a különböző aspektusokat, amelyekkel a vállalkozás működése során kapcsolatba kerülünk; másodsorban kidolgozza és megvalósítja a vállalat piaci magatartásának taktikáját.
Bakó Krisztián marketingszakember fő feladata egy olyan marketingrendszer működésére és fejlesztésére szolgáló hatékony program kidolgozása, amely helyesen egyesíti a „marketing mix” minden elemét.